سید حسن نصرالله

جمله سید حسن نصرالله که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت

«عبدالباری» عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله اخیر خود به تحولات منطقه و نیز حوادث رخ داده در لبنان و تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق جنوبی این کشور و پاسخ موشکی حزب الله پرداخت و نوشت، رژیم صهیونیستی در کمتر از ده روز ۴ بار به سوی شورای امنیت سازمان ملل شتافت.

 معادلات قدرت در منطقه به نفع مقاومت تغییر یافته 

عبدالباری عطوان در ادامه مقاله خود اعلام کرد که اسرائیل یک بار در شورای امنیت با مظلوم نمایی از حمله ادعایی جمهوری اسلامی ایران به یکی از کشتی‌های رژیم ‌صهیونیستی در دریای عمان شکایت کرده و به گریه و زاری افتاد و بار دیگر پس از حمله موشکی حزب‌الله به اراضی اشغالی، به شورای امنیت و نهادهای بین المللی متوسل شد. نکته قابل توجه آنجاست که این امر خود به تنهایی مدرک محکمی است مبنی بر تغییر معادلات قدرت در خاورمیانه و این‌که اعتبار سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به سرعت در حال فرسایش است.

مقاومت لبنان هرگز از تهدیدات خارجی غافل نمی‌شود

عبدالباری عطوان افزود، هرکس که سخنرانی شنبه‌شب سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را که به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای ۲۰۰۶ صورت گرفت را دنبال کرده باشد متوجه می‌شود ده‌ها موشکی که روز جمعه توسط حزب الله به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شلیک شد یک پیام بسیار خطرناک برای دشمن بود مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی لبنان در کنار پرداختن به مسائل داخلی این کشور و تلاش برای حل آنها هرگز از تهدیدات خارجی غافل نمی‌شود و همچنین مسائل داخلی لبنان و تهدیدات اسرائیل برای حزب الله کاملا موضوعات متمایزی هستند. در واقع حزب‌الله به همان اندازه که در مسائل داخلی لبنان و بنا به مصلحت این کشور خویشتنداری می‌کند به هر گونه تجاوز خارجی بلافاصله پاسخ می‌دهد و حریم هوایی لبنان جایی برای هواپیماهای صهیونیستی ندارد.

اشتباه محاسباتی سران رژیم صهیونیستی

در ادامه این مقاله آمده است، مقامات رژیم صهیونیستی- اعم از سیاسی و نظامی شاید برای دهمین بار یا بیشتر از آن دچار اشتباه محاسباتی شدند؛ چرا که گمان می‌کردند مشغله حزب الله با بحران داخلی لبنان مانع از پاسخگویی به تجاوزات اسرائیل می‌شود؛ درست مانند اشتباهی که صهیونیست‌ها در جنگ غزه با مقاومت فلسطین مرتکب شدند. سپس سید حسن نصرالله و حزب الله آمدند تا حماقت اطلاعات نظامی اسرائیل و تحلیلگران و ژنرال‌هایی که ادعای تجربه بالا دارند را افشا کنند.

انتخاب واژه دقیق نصرالله

عطوان، تاکید کرد واژه مناسبی که دبیرکل حزب‌الله بیان کرد به اندازه و قدرت پاسخ مقاومت معادل تجاوز اسرائیل اشاره دارد و واژه متناسب ممکن است به معنای چشم در برابر چشم ، دندان در برابر دندان، خانه در برابر خانه ، شهید در برابر کشته و موشک در برابر موشک باشد؛ همانطور که در حملات موشکی اخیر حزب الله پاسخ متقابل به صهیونیست‌ها داده و مناطق خالی از سکنه را هدف قرار داد.

عطوان ادامه داد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که پیش از این در پاسخ به پرتاب بالن‌های آتش زا از جانب گروههای مقاومت در نوار غزه اقدام به انجام حملات هوایی و بمباران خانه‌های فلسطینیان و کشتن غیر نظامیان می‌کردند اکنون از ترس پاسخ‌های مقاومت همه موشک‌های آنها به مناطق خالی در نوار غزه اصابت می‌کند؛ همانند اتفاقی که اخیرا در جنوب لبنان افتاد و رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ موشکی مناسب و متناسب حزب الله مناطق خالی از سکنه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

بر اساس این مقاله آنچه که مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیست را وحشت زده می‌کند تشدید جبهه‌های باز علیه آنها در این روزها و دچار شدن مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان به وضعیتی مشابه مرزهای نوار غزه است؛ به ویژه اینکه حزب الله آماده پاسخگویی سریع به هرگونه تجاوز دشمن است.

تاثیر روانی موشک‌ها و پهپادهای مقاومت بر جبهه داخلی اسرائیل

عبدالباری عطوان در ادامه تاکید کرد، اما تاثیر روانی این موشک‌ها و پهپادهایی که محور مقاومت به سمت اهداف اسرائیلی در فلسطین اشغالی و هر جای دیگر شلیک می‌کند بسیار بزرگتر و مهمتر از خسارت‌های مادی یا تلفات انسانی آن است؛ چراکه اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست را به مقامات ارتش و موسسات امنیتی و نظامی این رژیم تضعیف و ناکامی رهبری سیاسی حاکم بر صهیونیست‌ها را فاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، همچنین دیدیم که روحیه صهیونیست‌ها بعد از جنگ اخیر غزه به پایین‌ترین سطح خود رسید و بعد از حملات موشکی حزب الله کاملا سقوط کرد که این امر پیشرفت مهمی برای مقاومت است که نباید نادیده گرفته شود. همچنین دیدیم که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزارت دفاع آمریکا پناه برد تا برای متوقف کردن حملات موشکی حزب الله مداخله کند؛ همانند کاری که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه انجام داده و به جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و نیز مقامات مصر پناه برد تا اعلام آتش بس کنند.

صدها هزار موشک آماده پاسخ به هرگونه حماقت اسرائیل هستند

عبدالباری عطوان در پایان مقاله خود تاکید کرد، آیا این همان اسرائیل است که در جنگ شش روزه با اعراب دستور می داد که به مرزها حمله کنید و اراضی عرب را اشغال کنید؟ نفتالی بنت و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم و معلم آنها بنیامین نتانیاهو به خوبی می‌دانند که صدها هزار موشک دقیق آماده پاسخ به هرگونه حماقت اسرائیل هستند و ما منتظر دور بعدی تقابل‌های موشکی می‌مانیم که قریب‌الوقوع خواهد بود.

انتهای پیام/