روز قهرمان ملی

سالروز شهادت شهید سلیمانی «روز قهرمان ملی»

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و رحلت علامه مصباح با ارائه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم و همچنین با توجه به مطالبه ملی از طرف ملت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شهید که ایشان را ملی ترین و امتی‌ترین شهید ایران و دنیای اسلامی دانستند ضروری است به پاس تکریم فرهنگ جانفشانی و از خودگذشتگی سالروز شهادت ایشان به نام روز قهرمان ملی نامگذاری شود.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: تا کی قرار است ایران فقط تهران باشد، امروز شاهد اخباری هستیم که قیمت آپارتمان در برخی نقاط تهران به متری ۲۰۰ میلیون تومان رسیده، چرا باید تجمیع امکانات در پایتخت باشد و مردم شهرستان‌ها برای امکانات حداقلی درمانی آواره پایتخت شوند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: لازم است ریل سیاست‌گذاری در مورد توسعه و نگاه به ثروت، از تهران برداشته شود؛ چه دلیلی دارد اگر یک ایرانی در استان‌ها و مناطق دورافتاده بخواهد قبض تلفن همراه خود را پرداخت کند، عوارض ارزش افزوده آن باید نصیب تهران شود.

وی گفت: چرا کارت بازرگانی تولیدکنندگان در مراکز تولیدی استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور باید در تهران صادر شود؟

نظری تاکید کرد: آلایندگی زیرساخت‌هایی مانند زمین، آب، برق و گاز در استان‌ها تأمین اما عوارض آن در تهران پرداخت می‌شود و همچنین گردش مالی آن در تهران باشد. چرا ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که باید به محل منطقه معدن بازگردد، اجرا نمی‌شود.

وی گفت: عده مشکلات و چالش های محلی در استان‌های دارای معادن چیست؟ در حالی که مردم مشاهده می‌کنند که معادنشان تخلیه، محیط زیست‌شان تخریب، چرا دامشان نابود و جاده‌هایشان تخریب می‌شود اما سودی از معادن عایدشان نمی‌شود.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس، با راه اندازی پویشی ( اینجا) که تا کنون نزدیک به ۵۰ هزار امضا جمع کرده، از مسئولان خواسته اند « روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود.

انتهای پیام/