آرمان علی‌وردی؛ شهیدی که توسط داعشان داخلی کشته شد

طی آشوب‌های یک ماه گذشته، اغتشاشگران و آشوبگران شهدای زیادی را تقدیم این مرز و بوم کردند. شهدانی که پای اعتقاداتشان ایستادند و سعی‌بر برقراری امنیت در جامعه کردند. آرمان علی‌وردی نیز یکی از همین شهدای دهه هشتادی است که به دست اغتشاشگران خیابانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. آرمان علی‌وردی شهید دهه هشتادی است که چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای آشوبگر در منطقه‌ی اکباتان تهران مجروح شد و سپس به شهادت رسید.

آرمان علی‌وردی
آرمان علی‌وردی

شهید علی‌وردی، طلبه‌ی ۲۱ ساله‌ای بود که در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره) مشغول به تحصیل بود. وی در ابتدا دانشجوی رشته مهندسی در دانشگاه بود که به دلیل علاقه‌ی زیاد به حوزه و طلبگی، از دانشگاه انصراف داده و دروس حوزوی را آغاز کرد.

همچنین این طلبه شهید مربی کانون تربیتی حوزه و عضو بسیجیان یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بود. به گفته‌ی پدر شهید، آرمان علی‌وردی علاقه‌ی بسیاری به کارهای جهادی داشته و هیچگاه از جهاد قافل نمی‌شد.

مادر شهید علی‌وردی در مصاحبه‌ی تلویزیونی با خبرنگار صداوسیما با اشاره به حضورش در درگیری‌ها گفت: «آرمان آرزوی دیرینه‌اش شهادت بود و حال به آرزویش رسید.»

همچنین دوستان این شهید مدافع امنیت درباره شهادت وی گفتند: «آرمان در آشوب‌های اخیر توسط لیدرهای آشوب‌گران ربوده شد و پس از شکنجه با شوکرهای خاص و شبه نظامی به کما رفت. از او خواستند به ارزش‌ها و رهبری توهین کند. زیر شکنجه شدید و وحشیانه اغتشاشگران بود اما لب به توهین باز نکرد.»

دوستان این طلبه بسیجی ساعت‌ها در خیابان‌ها به دنبال وی می‌گشتند. پس از گذشت چند ساعت یکی از گشت‌های اطلاعاتی شیءای را کنار خیابان می‌بیند که روی آن پتو کشیده شده است. وقتی پتو را کنار می‌زنند، جسم بی‌حرکت و غرق در خون آرمان علی‌وردی را می‌بینند.

این طلبه شهید در درگیری‌های روز چهارشنبه ۴ آبان ماه مورد ضرب و جرح و حمله وحشیانه اغتشاشگران و داعشی‌های داخلی قرار گرفت. وی پس از انتقال به بیمارستان به آرزویش رسید و به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

پس از شناسایی پیکر زخمی آرمان علی‌وردی توسط گشت‌های اطلاعاتی، در همان حوالی قاتلان این طلبه‌ی بسیجی شناسایی و دستگیر شدند. یکی از متهمین این اتفاق با نارنجک دستی زخمی شده و در بیمارستان بستری است.

مراسم وداع با پیکر این شهید طلبه شنبه ۷ آبان ماه در معراج‌ شهدای تهران با حضور خانواده شهید و آحاد مردم برگزار شد.

همچنین مراسم تشییع شهید امنیت روز یکشنبه ۸ آبان ماه هم زمان با نماز ظهر و عصر از مسجد امام علی(ع) در منطقه شهران تهران برگزار شد.

این مراسم از درب مسجد واقع در انتهای بزرگراه آبشناسان، محله شهران شمالی آغاز و تا میدان اول شهران ادامه داشته و سپس پیکر شهید در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) تدفین خواهد شد.

انتهای مطلب/ رجا