گشت ارشاد در دولت خاتمی شکل گرفت اما اصلاح آن در دولت رئیسی آغاز شده است

علی خصریان، نماینده مجلس طی شب‌های گذشته در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی به مناظره با دبیرکل حزب ندای ایرانیان پرداخته و آشوب‌های شب‌های گذشته را محکوم کرد. خضریان در این گفت‌وگو با اشاره به فصل‌الخطاب بودن قانون در هر اعتراضی بیان کرد: حاکمیت قانون چیزی است که همه باید روی آن به اجماع برسیم؛ به نظرم حتی کسانی که ابتدای کار معترض بودند، معتقد بودند در قضیه اخیر، یک امر خلاف قانون رخ داده است ولی آنچه در میدان عمل رخ داده با آنچه اول در فضای مجازی شاهدش بودیم متفاوت است.

وی ادامه داد: هیچ گروه و جریان سیاسی در داخل کشور، هم‌آوایی با رادیکالیسم ندارد. حداقل مسائلی که در فضای اجتماعی شاهد هستیم، متفاوت با نقدهایی‌ست که بعضا در روزهای ابتدایی انتقادات شده است.

خضریان تصریح کرد: آنچه امروز در صحنه‌ی میدان عمل رخ داده است کنار زدن حاکمیت قانون و رو آوردن به رادیکالیسم و حاکمیت آنارشی است.

نماینده مجلس با تاکید بر اصلاحات قابل توجه بر روند گشت ارشاد و برخورد با بد حجابی در جامعه بیان کرد: اظهار اینکه مسئله‌ی برخورد با بد حجابی در طول این سال‌ها اصلاحاتی نداشته به دور از انصاف است.

همچنین این نماینده‌ی مجلس با اشاره به پونز زدن طیف اصلاح‌طلب بر پیشانی بد حجابان و افزایش اختیارات گشت ارشاد اظهار کرد: آن‌هایی که مخالف گشت ارشاد هستند روی پیشانی بدحجابان پونز چسباندند.

وی ادامه داد: باید یادآور شد که زمان اصلاح‌طلبان پونز در پیشانی مردم می‌زدند و این مسئله با زمان حال متفاوت است. زمانی موی مردم را در خیابان قیچی می‌کردند و امروز جامعه همچین رفتارهایی را نمی‌پذیرد. زمانی دولت اصلاحات می‌خواست آنقدر اختیارشان را چه‌بسا زیاد کند که هیچ نظارتی روی آن‌ها نباشد ولی امروز پلیس هم از نظارت مصون نیست.

علی خضریان اقدامات بی‌شرمانه و به دور از انسانیت معترضین را محکوم کرده و بیان کرد: حتی رژیم صهیونیستی هم به آمبولانس حامل فلسطینی‌ها حمله نمی‌کند ولی در قضایای این روزها شاهد حمله به آمبولانس بودیم.

وی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات چند روز اخیر، اسم زن را اسم رمز برای رادیکالیسم خوانده و اظهار کرد: چرا کسانی که موضوع را جنسیتی می‌کنند، در مورد بانویی که چادر از سرش برداشتند یا در مورد قتلی که شهردار اسبق تهران انجام داده بود به زنان اهمیت ندادند و اسمش را پرستو گذاشتند!

علی خضریان در ادامه با اشاره به عدم انحلال گشت ارشاد بدون ارائه‌ی جایگزین مناسب، اظهار کرد: نمی‌توانیم یک موضوعی که چندین سال است در کشور وجود دارد را بدون اینکه جایگزینی برای آن داشته باشیم کنار بزنیم و اجرای قانون را متوقف کنیم؛ تضعیف پلیس هم در شرایطی که منافع ملی در بلندمدت بر مدار امنیت قرار گرفته، درست نیست.

وی همچنین ادامه داد: دمیدن در تنور رادیکالیسم در این اوضاع اشتباه است.

علی خضریان با اشاره به برپایی گشت ارشاد در دولت خاتمی و یادآوری این موضوع برای هم طیفان خاتمی که این روزها از بلوا کنندگان و دعوت کنندگان به آشوب هستند بیان کرد: گشت ارشاد در دولت اصطلاحات شکل گرفته و عجیب است که امروز آقایان اصلاح‌طلب از آن اعلام برائت می‌کنند؛ اصلاح روندها در دولت سیزدهم آغاز شده، در حالیکه در زمان دولت روحانی به این مسئله اصلا ورود نشده است.

نماینده طیف اصلاح‌طلب در این میان سخنان رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح می‌کند و از آن به عنوان وعده‌ی پوچ یاد می‌کند. طباطبایی که از حزب سیاسیون سبز در مقابل خضریان نشسته است، وعده‌ی ایجاد گشت مدیران و حذف گشت ارشاد رئیسی را مطرح کرده و آن را صرفا وعده‌ی از یاد رفته‌ی انتخاباتی ۱۴۰۰ سید ابراهیم رئیسی می‌خواند.

برخلاف ادعای کذب و فرار روبه‌جلوی این حزب سیاسی، وعده‌ی ایجاد گشت مدیران رئیسی نه تنها محقق شده، بلکه با تمامی موارد فساد، تبعیض و موارد خلاف قانون در دولت برخورد می‌شود.

بر خلاف ادعای نماینده‌ی حزب اصلاح‌طلب، در دولت سیزدهم تمامی مسئولین زیر ذره‌بین بوده و از هر اقدام نا‌به‌جا توسط هر مقام مسئولی با وی برخورد شده است.

بر خلاف دولت اصلاحات که فرزندان مسئولین دولتی به هر دلیلی به خارج از کشور مهاجرت می‌کردند، در این دولت با جدیت کامل با این موضوع توسط شخص رئیس‌جمهور برخورد شده و شاهد رفع موارد فساد در دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم.

انتهای پیام/